Welcome


widgeo.net

Sunday 18 December 2011

Keselamatan Negara Tanggungjawab Bersama...

Apa guna kita bangga menjadi Rakyat Malaysia jika kita dengan sewenang-wenangnya memburukkan negara kita sendiri dan 'menjual' nya kepada orang lain. Soal keselamatan negara bukan hanya terletak di bahu anggota keselamatan dan kepimpinan negara tetapi KITA, rakyat bumi dan tanah bertuah ini yang utamanya patut menjaga keselamatannya.

Ya, mungkin kita bukan tentera, polis dan sebagainya tetapi kita boleh melakukannya dengan cara kita sendiri tetapi dengan cara yang betul dan bukan menyalahgunakannya.Kita boleh melakukannya dengan menyokong kepimpinan yang ada dan juga jangan sekali-kali menidakkan keupayaan sistem pertahanan negara yang sememangnya baik dan akan diperbaiki dan ditambahnilai pada masa yang akan datang.

Jika ada yang berkata soal kos pertahanan negara yang tinggi, cuba kita fikir dan renung kembali, kos yang tinggi itu adalah untuk siapa dan kenapa, ianya adalah untuk kita juga yang bertujuan menjaga keamanan dan kepentingan negara dan rakyatnya. Kalau kita nk rumah kita sendiri cantik, menarik dan selesa, kita juga terpaksa mengeluarkan kos yang agak tinggi jugakan.

Soalnya sekarang janganlah bercakap ikut selera sendiri sahaja, Keamanan dan Ketenteraman mesti dijaga sebaik mungkin...


No comments:

Post a Comment