Welcome


widgeo.net

Tuesday, 24 June 2014

BERSIH MEMBISU - SETUJU DGN SEGALANYA KE...

Apa sahaja yang membabitkan UMNO ataupun Barisan Nasional mahupun Kerajaan mesti ada yang nampak silapnya walaupun apa yang dilakukan itu adalah betul, elok demi seluruh rakyat mahupun untuk Negara. Pelbagai NGO akan bersuara termasuk BERSIH yang konon nya teramat bersih sehingga tiada satu pun calit kekotoran yang terpalit...

Akan tetapi, jika sesuatu yang memang ternyata buruk, salah laku serta pelbagai lagi kelakuan dan perbuatan yang dicetuskan oleh Parti Politik lain yang turut membabitkan sebahagian rakyat yang lain, NGO BERSIH ini semacam tidak nampak apa-apa pun atau bersuara mengutuk segala apa yang berlaku...

BERSIH la sangat kan...

Contoh terbaru adalah Pemilihan Peringkat Cabang Parti Keadilan Rakyat, pelbagai salahlaku, sogokan, penipuan pengundian, pergaduhan dan pelbagai lagi kelakuan serta perbuatan yang ternyata tidak betul, mengapa orang kuat BERSIH ini sengaja mendiamkan diri semacam bersetuju teramat dengan apa yang berlaku...

Dimana Ambiga...Dimana NGO lain yang lantang mengutuk UMNO, Barisan Nasional serta Kepimpinan Kerajaan...

Mengapa diam membisu...

Adakah NGO ini kerjanya hanya untuk mengutuk sebelah pihak sahaja...

Ini lah sebenarnya yang berlaku dinegara kita ini dan NGO BERSIH telah menunjukkan tahap pemikiran yang hanya berpuak kepada satu-satu pihak sahaja...





KENAPA..MENGAPA DIAM SEAKAN BERSETUJU DENGAN APA YANG BERLAKU


# BOT's


** Aku Kata :

Perangai cenggini mmg biasa n mudah di agak cz sume tahu apa yang sebenarnya berlaku tapi "banyak" yang buat xreti malah menyokong plak...

Untuk aku senang je..diorang sume ni adalah spesis pengkhianat negara sebenarnya...

Sunday, 22 June 2014

GEJALA SAMSENG & PAKATAN BERPISAH TIADA - PEMILIHAN CABANG KUALA LANGAT

Macam-macam kisah dengan Pemilihan Cabang Parti Keadilan Rakyat yang sedang berlangsung sekarang ini. Ada Cabang yang bergaduh sesama sendiri dan ada juga individu-individu yang samada digantung atau diberi amaran dan tidak kurang juga dengan satu demi satu penipuan serta pemberian imbuhan untuk individu tertentu hanya untuk kekal berkuasa...

Ini lah dia nama nya Parti Keadilan Rakyat. Adakah Keadilan dapat dipenuhi dengan cara sebegini...

Yang terbaru adalah Pemilihan Peringkat Cabang PKR Kuala Langat, Selangor yang dipenuhi dengan pelbagai provokasi sehingga tercetus pergaduhan sesama sendiri demi KUASA dan dengarnya ada yang sanggup mengupah sejumlah samseng untuk samada mengekalkan kuasa atau mengejar kuasa...

Ini baru diperingkat Cabang, tidak dapat dibayangkan apa yang akan dilakukan sekiranya mereka berkuasa dan rasanya negara yang harmoni ini tentu lagi teruk keadaannya...

Lihatlah sendiri beberapa keping gambar dibawah kerana ia dapat menceritakan segalanya...





Adakah semua ini "dihalalkan" atau sudah sememangnya parti tersebut dipenuhi dengan individu yang berperangai begini dan dimana serta kemana pemimpin tertinggi parti ini hendak membawa halatuju keahlian mereka jika beginilah cara yang ditunjukkan...

# BOT's


** Aku Kata :

Kalo yang dh kt atas tu perangai xsemenggah, apalagi la yg kt bebawah sume tu...

senang je nak tengok tahap pemikiran diorang sume nih, nk kata apa pon xguna gak cz masih ramai yg sememangnya buta hati dan masih bersama kumpulan yang sebegini...

My personal opinion, patutnya parti ni diharamkan terus cz bkn je memudaratkan rakyat serta keahlian tetapi akan memudaratkan keselamatan negara juga jika masih berpandangan yang mereka ni selalu je betul  n terlalu "maksum"...

Wallahu'alam...

Tuesday, 10 June 2014

DAP TINDAS PENGUNDI SENDIRI...

Ini yang dapat dilihat sekarang ini yang berlaku di Pulau Pinang dimana cara Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Ketua Menteri YB Lim Guan Eng...

Secara sedar atau tidak mereka dengan sesuka hati melepaskan pegangan tanah negeri kepada pemaju yang ingin membuat keuntungan tetapi dengan mendiskriminasikan rakyat dan penduduk di Kg. Bagan Ajam...

Kenapa Ketua Menteri selaku Exco Tanah Negeri hanya berdiam diri sedangkan para penduduk yang rata-rata 100 % kaum Cina yang semestinya mengundi Pakatan Rakyat tetapi ditindas sebegini dengan hanya mendapat sedikit pampasan sedangkan pemaju akan dapat beratus kali ganda keuntungan dari kawasan tersebut...

Itulah diskiriminasi terhadap pengundi mereka sendiri dan bayangkan kalau mereka berkuasa didalam negara ini nanti, tidak dapat dibayangkan apa lagi yang mereka akan lakukan hanya untuk kepentingan diri serta kroni mereka yang rata-rata hanya mementingkan diri sendiri...

Kg. Bagan Ajam yang terdiri daripada 100% Kaum Cina dan sebanyak dalam 30 buah rumah yang mempunyai dalam 10 buah kedai yang diperlukan oleh penduduk setempat untuk urusan seharian dan juga mempunyai sebuah Balai Bomba Sukarela akan lenyap demi kerakusan kepimpinan yang rakus...



** BOT's

Aku Kata :

asik nk kata orang lain je xbetul kn n skrg ni tengok la sendiri, kalo orang n pengundi dia sendiri boleh kena main camtu, apa lagi kaum n bangsa yang lain n kalo masih xsedor diri gak...sendiri pikir la ye kehkehkeh...

Sunday, 1 June 2014

Tahniah Datuk Mah Siew Keong P.076 Teluk Intan...


Akhirnya terjawab sudah segala teka-teki mengenai siapa yang berhak menjadi Yang Berhormat P.076 Teluk Intan, Perak Darul Ridzuan. Pengundi Teluk Intan telah bersuara dan memilih siapa yang mereka percaya dan layak untuk menjadi wakil mereka...

Presiden Parti GERAKAN YB Datuk Mah Siew Keong yang merupakan anak jati Teluk Intan telah dengan rasminya menjadi Wakil Rakyat untuk P.076 yang mengalahkan calon dari Parti DAP dengan majoriti sebanyak 238 undi. Walaupon dilihat suatu kemenangan yang tipis akan tetapi jika diimbas kembali rekod Pilihanraya Umum yang lalu, ternyata Barisan Nasional telah berjaya mendapat mandat untuk menerajui Parlimen Teluk Intan...

Tahniah buat semua jentera Barisan Nasional tidak kira bertugas dimana jua yang tidak mengenal erti putus asa dengan memberi penerangan kepada setiap lapisan masyarakat di Teluk Intan untuk menyokong YB Datuk Mah Siew Keong dan sekalung tahniah juga buat seluruh pengundi Teluk Intan yang telah memilih calon dari Barisan Nasional untuk memimpin di Parlimen tersebut...

Jika direnungi segala yang berlaku sebelum dan semasa kempen dijalankan, ternyata kedua-dua calon serta penyokong masing-masing telah melakukan pelbagai cara untuk memenangi hati pengundi tetapi ternyata cara serta calon Barisan Nasional telah dapat menawan hati pengundi berbanding dengan calon DAP yang walaupon muda dan cantik tetapi amat kurang berpengalaman dan faktor utama adalah kerana DAP meletakkan calon Melayu tetapi tiada pendirian dan hanya menjadi "puppet"... 

Walau apa pun Barisan Nasional tetap yang terbaik dan unggul...


** BOT's

Aku Kata :

itulah akibatnya kalo ada Bangsa Melayu yang ingin nk jadi orang lain dan mengenepi serta menolak apa yang termaktub didalam perlembagaan Hak-hak Bangsa Melayu serta Pribumi yang lain n termasuk juga keceluparan mulut yang bercakap tanpa ada rasa bersalah memperjuangkan matlamat spesis #Komunis...



Saturday, 31 May 2014

SubhanAllah Cantiknya Ciptaan Allah SWT...

Lari sekejap dari cerita politik semasa dan mahu berkongsi dengan semua gambar-gambar menarik semasa naiknya matahari...

Gambar-gambar ini diambil dari telefon bimbit aku jenis Lenovo model S890 dan di edit untuk dirakamkan sekali waktu-waktu setiap gambar tersebut...


















Teramat indah bila dapat menikmati suasana sebegini dan sepatutnya kita semua harus mengucapkan Syukur Alhamdulillah kerana masih lagi diberi peluang untuk menikmati semua pemberian Allah SWT ini...

Aamiinnn...

** BOT's

Aku Kata :

ALHAMDULILLAH SYUKUR KEHADRAT ALLAH SWT...

AAMIINNN...



Tuesday, 27 May 2014

Panda Ke Tapir...Pandir kot...


No words tu utter...

kehkehkehkeh...

** BOT's

Aku Kata :

apa punye spesis manusia daaa macam ni sampai nama n jenis spesis binatang pon xtau nk beza kan dah kahkahkahkah...

tu la, orang suruh pegi blajor xnk..sibuk nk demo n guling2 atas jalanraya je n suka makan hasutan hehehehe...

nah amekkawwww kaw kaw punye..ajer yg kesian tapir tu hehe dipanggil panda...tu la kalo dh terlebih pandir kehkehkeh...

dengornya posting mamat tu dia dh remove dh ye hehehehe...

#APBT = ApaPonBolehTaww kahkahkahkahkah...

Saturday, 24 May 2014

Apabila ADUN Paria Menunjukkan Tahap Pariahnya...


Nampaknya semakin hari semakin ramai yang bersikap mementingkan diri dan pihak sendiri apabila dengan sewenang-wenangnya berkata-kata tanpa memikirkan tentang bahana percakapan mereka sendiri samada didalam Dewan Persidangan mahupun diluar dewan seperti tempat-tempat ceramah politik...

video

Seperti mana yang kita ketahui, Ahli Dewan Undangan Seri Delima Pulau Pinang RSN Rayer atau Sanisvara Nethaji Rayer A/L Rajaji (ada nama yang tertinggal kot) telah mengeluarkan kata-kata yang menyinggung Bangsa Melayu dengan lantangnya (majoriti Ahli UMNO yg cukup umur adalah Bangsa Melayu) dan mendapat sokongan penuh pula daripada sebilangan besar ADUN dan kepimpinan tertinggi Parti beliau serta yang menyokong kata-kata tersebut...



Sebenarnya beliau LEBIH MENGUTUK DIRI SERTA PERIBADI BELIAU SENDIRI kerana lupa serta buta sejarah negara iaitu apa yang beliau dan penyokongnya merasai segalanya hari ini adalah diatas BELAS IKHSAN BANGSA MELAYU YANG MENDOKONG UMNO yang menerajui kepimpinan negara bersama gabungan Parti-parti yang membentuk KERAJAAN BARISAN NASIONAL yang telah memberi peluang kepada beliau untuk berada dimana ketika ini...

Gelaran "Yang Berhormat"..adakah sesuai panggilan sebegitu untuk individu yang seperti ini yang menunjukkan dengan jelas betapa dangkalnya tahap pemikiran yang ada pada diri beliau...

Yab TPM juga turut membidas beliau :
KLIK SINI



** BOT's

Aku Kata :

memang mamat sekor ni betul2 tunjukkan tahap "kepariahan" yg max n amat bangga plak kehkehkeh...

dengornya siap buat laporan polis cz takut keselamatan diri n keluarga...hmmm tau plak nk guna polis ye..masa cakap tu buat xreti n xtau nk mntk maaf plak...DASAR PARIAH...

Monday, 12 May 2014

Pilihanraya Kecil P.51 - MCA Tidak Bertanding???


GEORGETOWN: Parti yang tidak bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor tidak boleh mempamerkan logo mereka sepanjang tempoh berkempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor. 

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan kerana ia adalah satu kesalahan dalam Akta Kesalahan Pilihan Raya 2012. 

PRK Parlimen Bukit Gelugor menyaksikan pertandingan empat penjuru antara calon calon DAP, Ramkarpal Singh Deo; calon PCM, Datuk Huan Cheng Guan; dan dua calon Bebas, Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abdul Sathar dan Abu Bakar Sidek Mohd Zan. (Berita Harian Online)

Berita Harian Online

Lihat Pautan...
Logo Parti Tidak Bertanding Tidak Dibenarkan


Kenapa dan mengapa MCA tidak bertanding pada Pilihanraya Kecil P.51 ? Pelbagai persoalan yang ditimbulkan, adakah ini cuma satu "mind n political games" kerana ada calon yang menyokong BN bertanding ataupun adakah MCA sendiri yang takut kerana tidak percaya kepada kemampuan sendiri untuk mendapatkan sokongan dari kaum Cina itu sendiri...

Jika melihat pautan dari Berita Harian Online di atas, bermakna tidak dibenarkan dan tiada bendera atau apa-apa yang berkaitan dengan lambang Barisan Nasional akan kelihatan semasa PRK P.51 nanti dan adakah ini yang MCA hendakkan...

Walaupon BN memberi sokongan kepada salah satu parti yang bertanding akan tetapi tetap akan memberi impak besar kepada BN itu sendiri dan sudah tentu ianya akan diperkatakan kerana BN tidak diwakili oleh calonnya sendiri...

** BOT's


Aku Kata :

It's true that it's a political game but don't make a game out of politics jz to be popular or wanted to play safe due to not ready taking up challenges or votes from own community...

Sunday, 11 May 2014

Pilihanraya Kecil P.51 - Kronisma Dipraktikkan...




Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah mengumumkan calon bagi Pilihanraya Kecil Bukit Gelugor P.51 yang akan diadakan nanti berikutan kematian mendiang Karpal Singh, penyandang bagi Kerusi Parlimen P.51 sebagai calon pilihan yang dipersetujui Pakatan Rakyat...

Calon tersebut tidak lain tidak bukan adalah anak kepada mendiang Karpal Singh sendiri iaitu Ramkarpal Singh juga seorang peguam yang turut serta membantu  dalam menyediakan kata-kata dan ucapan mendiang bapanya dan membantu dalam tugasan harian mendiang...

Pencalonan Ramkarpal Singh turut mendapat persetujuan dan sokongan penuh abang beliau, Gobind Singh Deo, Ahli Parlimen Puchong yang turut mengatakan adik beliau adalah calon yang paling sesuai untuk mengisi kekosongan Kerusi Parlimen tersebut...


Sokongan juga diberikan oleh Mohamad Sabu yang juga dikenali umum sebagai Mat Sabu iaitu Timbalan Presiden Parti PAS yang menyifatkan itu adalah pilihan terbaik Pakatan Rakyat...


Masalahnya hmmm dah tidak ada orang lain ke yang hendak diketengahkan atau terpaksa kerana masih terikat atau hendak menggunakan "nama dan keturunan" yang sama. Bukankah ini juga satu bentuk kronisma yang selalu mereka sendiri mengatakannya jika ada dikalangan pihak lain yang melakukan sebegitu...

Tetapi nampaknya mereka sendiri yang melakukan perkara yang pernah mereka tentang sebelum ini. Bukan sahaja didalam Parti DAP sendiri yang menjadikan susur galur keturunan untuk memegang kuasa malah lebih teruk lagi Parti Keadilan Rakyat juga mempunyai citarasa yang sama...

lihat pautanfreemalaysiatoday

** BOT's


Aku Kata :

Selalu je mengata orang lain xbetul n amalkan kronisma kan tp spesis yang cam diorang ni bkn aje kronisma tp siap susun atur keturunan lagi kehkehkeh...

Nampak sangat "ketidakadilan" kepada sebilangan besar keahlian yang lain yang sedikit demi sedikit tidak mendapat keadilan yang sepatutnya dan seperti biasa para penyokong puak2 penganut ni membutakan mata dan membutatulikan pandangan mata terhadap apa yang berlaku kehkehkeh...

Satu lagi mamat sorang tu, kenapa masa isu Hudud heboh diperkatakan, dia senyap je xbersuara tetapi dalam hal yang camni dia plak yang jadi jurucakap menyokong sehabis hati hahaha...owhhh lupa plak, kan dia duk kat bawah ada orang tu n dpt plak duk kat satu lembaga tu n masyuuukkk n mestilah SETIA kat tuan dia kn kihkihkih...

Agak2 sape ye yang akan mengisi kekosongan Pengerusi DAP tu nanti hahaha, kita tgok kn aje ye :)

Monday, 5 May 2014

Pemilihan PKR 2014 atau Penipuan Yang Di Rancang...



Pemilihan Parti Keadilan Rakyat 2014 telah pun bermula dan bermacam ragam dapat kita lihat bagaimana pengurusan mereka menjalankan tugas samada sebagai ahli, calon mahu pun jawatankuasa pemilihan yang dilantik utk menguruskan pemilihan di semua peringkat Cabang...

Segenap peringkat parti ini selalu mempertikaikan apa sahaja termasuk mempertikaikan cara Pemilihan UMNO serta SPR menjalankan pemilihan serta semasa Pilihanraya Umum atau pun Pilihanraya Kecil tetapi sebenarnya mereka ini lebih teruk lagi dan bermacam muslihat digunakan untuk memastikan apa yang dihajati terlaksana...


Gambar menceritakan segalanya...

Disebalik menuduh pihak lain melakukan bermacam penipuan tetapi mereka sendiri yang melakukannya...


Ketidakpuasan hati semua keahlian mencetuskan pelbagai keadaan dan pemandangan yang selalu dikatakan berjalan didalam suasana yang penuh harmoni tetapi berlaku disebaliknya...

Inikah contoh kepimpinan yang hendak mentadbir negara sedangkan didalam parti sendiri berlaku sebegini dan rasanya jika mereka ini dapat mentadbir negara nescaya akan musnah segala apa kemajuan serta kenikmatan yang telah diadakan untuk segenap lapisan masyarakat...

Inikah yang kita mahukan...Tidak sesekali...


Berlaku juga kehilangan nama calon yang ingin bertanding disatu-satu jawatan dan kehilangan tersebut dipercayai kerana protes dari penyandang jawatan tersebut, mengapa yang ingin bertanding tidak dimaklumkan samada beliau disahkan sebagai calon atau tidak tetapi hanya mengetahui nama tiada didalam senarai yang bertanding pada hari pengundian...

Ketulusan dan keharmonian apa yang hendak ditunjukkan ini...



Seperti yang diulas sebentar tadi, mereka sentiasa menuduh pihak lain melakukan pelbagai penipuan akan tetapi lihat sahaja sendiri apa yang mereka lakukan, ini baru diperingkat Cabang...

Jika diperingkat sebegini sudah berlaku kekecohan yang menjadi tandatanya kepada setiap ahli yang layak untuk memilih, bagaimanakah diperingkat seterusnya...


Ini satu lagi tanda ketidakpuasan hati, walaupon berselindung disebalik NGO yang dikatakan tidak berpihak kepada mana-mana parti politik tetapi kita semua tahu siapa ketua serta apa agenda mereka kerana selalu sahaja bersama parti ini melakukan pelbagai provokasi...

Tetapi walaupun begitu, tetap mereka merasakan ketidakpuasan hati kepada kepimpinan yang menjadi idola mereka dan mereka sendiri yang berkata begini kerana tahu dan syak waasangka ada "permainan" atau "pembelian" undi untuk sesuatu jawatan serta individu...

** Sumber : BOT's


Aku Kata :

Dalam kesibukan puak-puak ni mengata dan menuduh pihak lain tetapi mereka sendiri yang melakukannya...

Tak payah lah nk menuding jari kalo rumah sendiri pon tak tau nk jaga n kepimpinan tertinggi korang pon sama je cam merestui semuanya kehkehkeh...

Ada Ketua Umum lantikan diri sendiri pon dah mengalahkan presiden parti padahal presiden yang tertinggi tp biasalah, lagi seronok jadi puppet or dummy je kn cz tertubuhnya parti ni pon bukan utk rakyat tp untuk melepaskan seseorang yg gilakan kuasa...



Thursday, 10 April 2014

MH370..Adakah Benar Atau Sekadar Teori Semata...

Tidak mahu berkata apa-apa mengenai kehilangan Boeing 777-200ER penerbangan MAS MH370...

Cuma mahu berkongsi apa sahaja maklumat dari serata buletin atau kebarangkalian yang mungkin berlaku...

Layari "link website" yang tertera dibawah ini serta beberapa keratan dari website berkenaan...



Layari weblink :
theepochtimes




Layari weblink :
intelligence agencies

Sejumlah besar negara-negara yang kini sedang berhempas pulas cuba mengesan kemana dan dimana sebenarnya pesawat tersebut semoga mereka berjaya didalam operasi tersebut...

"Secara peribadi, saya mahukan kebenaran. Saya mahu tahu apa yang terjadi pada MH370. Saya tidak kisah samada siasatan itu dilakukan di Perth atau Kuala Lumpur - Y.B. Dato' Seri Hishamudin Tun Hussein, Pemangku Menteri Pengangkutan "

** Sumber : BOT's


Aku Kata :

Tidak kira apa pun, aku tetap berharap dan sentiasa mendoakan keselamatan kesemua penumpang serta anak kapal MH370 tersebut dan aku percaya ramai dan majoriti rakyat Malaysia juga rakyat di negara luar juga akan berbuat begitu juga...

Tetapi aku xtau la kalo ada spesis yang cuba menjahanamkan negara n sesaja suka membuat sesuatu untuk memalukan negara...

Wallahu'alam...