Welcome


widgeo.net

Sunday 23 March 2014

Provokasi Terancang PKR

Setiap kali samada PRU atau PRK dimana-mana kawasan dah tentu ada perancangan dari setiap pihak untuk menarik undi dari para pengundi. Masing-masing mempunyai strategi yang terancang dan Barisan Nasional seperti biasa akan melakukan yang terbaik untuk masyarakat setempat juga negara tetapi ada juga yang sengaja mencetuskan provokasi serta menyalahgunakan proses demokrasi untuk kepentingan peribadi...



Parti Barisan Nasional akan sentiasa melakukan segalanya demi kebaikan rakyat dan disebaliknya dari Pakatan Rakyat yang hanya mempunyai agenda-agenda tertentu dengan mengabui mata dan hati rakyat dan perjuangan mereka bukanlah utk berkhidmat kepada rakyat tetapi semata-mata demi kelangsungan keinginan peribadi ibarat kata-kata "kalau aku tak dapat, orang lain pon tak akan dapat dan biar huruhara pon tak mengapa". Itu telah menjadi semacam SOP pakatan haram yang sememangnya mempunyai agenda masing-masing tidak seperti agenda Barisan Nasional yang "Mendahulukan Rakyat"...



Awal pagi tadi, dari sumber terdekat di N.25 Kajang telah mendapat beberapa isu dan PCJ ingin berkongsi salah satu dari nya......................berkenaan apa yang dibincangkan didalam Mesyuarat Bilik Gerakan PKR Kajang malam tadi..

Antara Agenda Mesyuarat Bilik Gerakan PKR semalam adalah :



1. Merancang kesesakan di jalan-jalan utama Kajang - sekiranya kehadiran peserta Reformasi 2.0 kurang maka ianya dapat dijadikan alasan untuk menutup kelemahan penganjur.

2. Melakukan provokasi melampau kepada pihak Polis dan pasukan beruniform supaya akan berlaku masalah yang dapat digunakan bagi meraih simpati.

3. Mengeluarkan seberapa ramai anak-anak muda dan beri mereka semangat untuk memberontak selain melakukan provokasi dengan menggunakan kenderaan seperti motorsikal dengan membuat bising dan mengganggu pengguna jalanraya yang lain.

4. Menggerakkan jentera PR semaksimumnya di setiap Bilik Gerakan BN terutama di Cawangan Taman Delima dengan melakukan provokasi melampau supaya Jentera BN marah manakala sementara itu amarah Jentera BN itu akan direkod dan diambil gambar serta akan di masukkan kedalam media maya seperti Youtube, Facebook, Twitter dan sebagainya bagi meraih kebencian rakyat kepada Barisasn Nasional.

5. Melakukan provokasi sewaktu hari pengundian untuk membangkitkan kemarahan penyokong Barisan Nasional.

6. Melaga-lagakan penyokong BN dan alihkan kepada penyokong PAS supaya Jentera PKR tidak mendapat nama buruk dan menggalakkan Jentera mereka menggunakan baju BN dan PAS.

7. Sekiranya pihak PKR menang atau kalah, mengarahkan anak-anak muda supaya berarak di sekitar jalanan Bandar Kajang.

8. Tarik pengundi dari kaum Cina semaksimum mungkin dan gunakan nama UMNO dan PERKASA bagi menambah kebencian kaum Cina kepada BN dan mengalih mereka mengundi PKR.

Itu adalah sebahagian daripada beberapa isu yang ingin dikongsikan bersama semua kerana untuk apa PRK diadakan. Adakah PRK diadakan untuk calon terpilih berkhidmat kepada rakyat atau yang terpilih cuma akan memastikan keadilan hanya untuk seorang manusia yang gila kuasa dan menggunakan segala apa yang ada demi kegilaan diri sendiri...



** Sumber : BOT's Team

#VOTEONLYBN4MALAYSIA

Aku kata :

Biarlah kita memilih yang akan berkhidmat untuk kita kerana jika memilih yang lain seperti spesis yang mementingkan diri sendiri tidak kira apa pon, akan merugikan bukan sahaja rakyat tetapi negara akan mengalaminya juga dan sememangnya memang ini yang hendak dilakukan oleh puak-puak penganut spesis #Komunis di negara ini...mengganggu kestabilan politik dan ekonomi demi menjatuhkan negara sendiri seperti blogpost entry aku yang sebelum ni "Sediakan Payung-Untuk Apa"..bila kita gunakan payung, diri kita tidak akan basah sepenuhnya TETAPI...percikan air dari payung kita akan membasahkan orang lain...


RENUNG-RENUNGKAN...

No comments:

Post a Comment